24 maart 2011

M.O.E.S.


Sporten is gezond en goed voor een mens, maar als je telkens geblesseerd raakt tijdens een nieuw sportavontuur, dan komt dat credo op een gegeven moment wel je strot uit ook al weet je dat het o zo waar is. Ik ben zo’n kluns met sporten. Als kind ging het goed en wist ik zelfs medailles te scoren, maar naarmate ik wat ouder werd, bleek sporten voor mij een probleem. Hoe vaak ik niet bij de dokter heb gezeten met verrekkingen, verstrekkingen en meer van dat soort ellende!

Toch begon het weer te kriebelen eind vorig jaar. Ik geniet volop van het leven en was wat aangekomen, ‘een kilo per jaar na je 25e’, wordt wel eens gezegd. Ja, ik baalde flink toen ik merkte dat mijn prachtige mantelpakjes en kokerrokken niet meer zo lekker zaten. ALARMBELLEN gingen rinkelen: ik wil niet dikker worden!! ‘Miss Q, verzin een oplossing voor je sportprobleem, want voor je het weet kun je de deur niet meer door’, nou ja bij wijze van spreken natuurlijk!

Gelukkig hebben we internet en daarop is enorm veel informatie te vinden. Tijdens mijn zoektocht naar gelijkgestemden (want ik zal toch niet de enige zijn met dit probleem), kwam 1 fitnessapparaat steeds naar voren: een Crosstrainer. Hèt perfecte apparaat voor mensen die niet zo’n sterk gestel hebben. Wow, een oplossing voor mijn probleem! Ik heb dus zo’n ding aangeschaft met de belofte aan mezelf dat ie ook een paar keer per week gebruikt moet worden, bij voorkeur door mijzelf!

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik heel veel bijzondere mensen ken en Moes is er daar één van. M.O.E.S. staat voor ‘My Own Exercise Support’, een samenwerkingsverband van Personal Trainers en de drijvende kracht hierachter is Moes Chraou. Zijn motto is ‘Zoek geen excuus om niet te sporten, maar vind een reden om dat wel te doen’.

Moes kom ik regelmatig tegen omdat hij in hetzelfde pand gehuisvest is. Toen ik me een keer hardop afvroeg, wie die leuke lachebek toch was, kreeg ik te horen: ‘dat is Moes, de personal trainer van Herman den Blijker’. Ah... een personal trainer! Vandaar dat strakke lijf en sportieve kleding! Ik had het kunnen weten :-)

Nog niet zo lang geleden stapte Moes in de lift waar ik al in stond, op weg naar beneden. Hij vond dat we met z’n allen wat vaker de trap moesten nemen in plaats van de lift. Ik vertelde hem dat ik een andere oplossing had gevonden om aan mijn conditie te werken en dat ik een Crosstrainer had aangeschaft. Ik zei erachteraan: ‘en nu de discipline hebben om hem ook daadwerkelijk te gebruiken!’. Waarop Moes zonder aarzelen en met een brede glimlach op zijn gezicht de mouw van zijn jas opzijschoof en een zwarte armband met daarop in witte letters de tekst ‘self discipline’ van zijn pols haalde, mijn hand pakte en het bandje om mijn pols hing: ‘het zit ‘em in de discipline dame, als je echt wil, dan gaat het je lukken, goed begin!’.

Dat vond ik zo mooi: ik koester dit bandje en draag hem 24|7. Ik draag hem naast een ander bandje, namelijk die van Alpe d’HuZes met daarop de tekst ‘opgeven is geen optie’.

Moes, je hebt gewoon gelijk! Ik sta nu regelmatig op dat apparaat en merk nu al de voordelen: ik zit strakker in mijn vel en mijn conditie gaat erop vooruit. De volgende keer dat de lift kaduk is, doe ik die 50 trappen fluitend! En Moes, als je dit leest: wanneer kom je een keer koffie drinken, zodat ik je nogmaals kan bedanken voor dat prachtige gebaar?




Wil je meer weten over Moes, ga dan naar http://www.moes.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten