22 maart 2011

Het leven lacht je toe!


Veel mensen vragen mij regelmatig waar ik toch het optimisme vandaan haal en hoe het komt dat ik zowat altijd met een brede lach op mijn gezicht rondloop. Die vragen zijn vrij eenvoudig te beantwoorden: ik heb een aantal jaar geleden voor mezelf gekozen! Hûh, zul je denken? Ja, je leest het goed: ‘voor mezelf’!

Ik was niet gelukkig in mijn relatie noch in mijn werk en heb me afgevraagd of ik het zou volhouden om op die manier oud te worden. Of ik over tig jaar zittend in een bejaardenhuis terugkijkend op mijn leven kon accepteren dat het leven een groot drama was. Zelfmedelijden hebben. Wrok voelen. Boos, omdat ik niet de ballen had om het anders te doen. Het antwoord is dus ‘nee’! Na lang wikken en wegen besloot ik een dikke streep te zetten onder een leven waarin ik niet gelukkig was. De pijn en ellende die volgde was verschrikkelijk, maar toch heb ik doorgezet en nu kan ik oprecht zeggen dat het de beste beslissing van mijn leven is geweest!

Na een periode van verwerking werd het tijd om na te denken over mijn toekomst. Ik was mezelf in de loop der jaren een beetje kwijtgeraakt en die periode had ik echt nodig om erachter te komen wat ÌK nu wilde en wat ÌK leuk vond. Goed luisteren naar je eigen IK en innerlijke zelf. Jemig, wat was dat moeilijk zeg! Maar het is me gelukt! Ik heb de negatieve spiraal waarin ik zat kunnen omdraaien tot een positieve en door voor mezelf te kiezen en naar mezelf te luisteren, heb ik mijn doel, mijn lotsbestemming oftewel mijn sanQalpa gevonden!

Dus ja, hoe komt het dat ik lachend door het leven hobbel? Door te doen wat ik het leukste vind, dingen waar ik energie van krijg, mensen te helpen met mijn kennis en ervaring en mij te omringen met mensen die net als ik op een positieve manier in het leven staan. Het grappige is dat als je ooit de ervaring hebt mogen beleven dat je zelf sturing kunt geven aan je leven door op de juiste manier te communiceren met de kosmos, dan kun je niet anders dat jezelf een gelukkig mens voelen en dat ook uitstralen! Ik kan het iedereen van harte aanbevelen!

Waarom blijven hangen in een relatie waar je je iedere dag ergert? Waarom jezelf omringen met mensen die jou een negatief zelfbeeld aanpraten? Waarom gedwongen worden tot nare keuzes? En zo kan ik nog wel even doorgaan!

Ik ben er klaar mee! En jij? Kijk eens in de spiegel en vertel me wat je ziet en wat je onderbuik je vertelt...  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten