10 mei 2011

Proletarisch winkelen


Schreef ik anderhalve maand geleden over het feit dat mijn mooie scooter helemaal was gestript... Vorige week was ie opgekalefaterd en kon ik er weer op rijden. Toch vonden dieven het nodig om binnen een paar dagen daarna weer een accessoire van mijn scooter mee te nemen.

Het lijkt erop dat voornoemde met voorbedachte rade zo is gegaan, want afgelopen nacht hebben ze mijn scooter GESTOLEN. Hij stond aan het achterwiel vastgeketend aan een ijzeren hekwerk in de beveiligde garage. Stuurslot zat erop. Ze hebben met een slijptol het door de verzekering goedgekeurde gehard stalen slot open geslepen. 

De afgelopen maanden blijken er in dezelfde garage 2 auto’s gestolen en diverse keren is er ingebroken in auto’s. Waar komt die golf van vernielingen en diefstal toch ineens vandaan. Heeft de onderwereld die garage soms tot een walhalla van proletarisch winkelen verklaard?

3 jaar heb ik plezier mogen hebben van die prachtige witte retro Vespa. Voor mij geldt nu ‘stelen van de zaek, einde vermaeck’, want de kans dat mijn scooter nog boven water komt, lijkt nihil. Die is vast afgelopen nacht meteen over de open grenzen naar een ander land gesluisd om omgekat in een of andere garage. Lang leve één Europa!! Volgens mij zijn we aan alle kanten erop achteruit gegaan: we betalen ons blauw in ons levensonderhoud en iedereen kan zomaar binnen komen wandelen en andermans bezit meenemen.

Inmiddels ben ik een boel kosten en gedoe verder en sta ik alsnog met lege handen. En de dief in de nacht lacht in zijn vuistje ten koste van mij...



1 opmerking:

  1. Lieve Q,

    Dit soort types zijn je enrgie niet waard! Geef ze niet naast je Vespa ook nog eens je kostbare energie!

    Liefs, Miranda Q

    BeantwoordenVerwijderen