24 mei 2011

Arrogantie ten top

Hoe arrogant ben je als bank als je ZONDER overleg een betaalpas laat vervallen van een rekening waarop je je inkomsten ontvangt en waarmee je je betalingen doet zowel via pin als via internet.... Nou, héél arrogant kan ik je vertellen!

Ik wil wedden dat ik niet de enige ben die dit heeft meegemaakt:

6 weken geleden sta ik in de supermarkt en wil ik mijn boodschappen afrekenen, maar de pas geeft een storing aan. Poging 2 om te pinnen geeft hetzelfde resultaat dus met het schaamrood op mijn kaken betaal ik maar met een zakelijke pas. Even later gebeurt hetzelfde in een andere winkel, dus krijg ik argwaan.

Ik ga naar mijn bank en vertel wat er aan de hand is. Gaan ze kijken in het systeem: hebben ze zonder overleg met mij gewoon de pas laten vervallen! Waarom dat dan?? ‘Geen idee’, zegt de dame in kwestie, maar ik ga een nieuwe voor u aanvragen. ‘Ok, maar ik wil wel mijn oude pincode behouden.’ ‘Nou, dat kan niet, want de pas is vervallen, dus u krijgt een nieuwe pincode’, krijg ik te horen. Wat is dat nu weer voor onzin! Omdat weet ik niet wie ergens in het systeem heeft gezet dat die pas is vervallen, moet ik pincode nummer tig uit mijn hoofd gaan leren. Grrrrr

Enfin, een week later heb ik een nieuwe pas en een nieuwe pincode. Het nummer blijkt niet moeilijk, dus ik kan ermee leven. Een week later hetzelfde gezeur in de supermarkt: storing, betaal anders... Wat??

Ik weer terug naar de bank en geloof het of niet: ook deze nieuwe pas was weer vervallen verklaard!! Daar word je toch horendol van of niet soms?! En de dader ligt op het kerkhof, want ook deze actie kon niet worden verklaard. De dame in kwestie gaat een nieuwe pas voor mij aanvragen en zal zorgen dat ik dezelfde pincode zal krijgen.

Na twee en een halve week ga ik maar eens bellen waar mijn pas blijft en wat denk je: er staat helemaal geen pas in bestelling!!! Ik vloek zelden, maar nu voelde ik toch wel het een en ander opborrelen. Ik hou me in, want de dame die ik aan de telefoon heb, kan er ook niets aan doen en ze zet me even in de wacht om ruggespraak te houden met de dame die de laatste keer mijn pas zou hebben moeten bestellen. Een paar minuten later blijkt de dame 2 dagen vrij... Of ze over 3 dagen mag terugbellen. Pardon???? Ik kan niet bij mijn rekening noch bij mijn geld en ik moet toch betalingen doen: kan ik 3 dagen wachten: NEEEEE natuurlijk niet!! Vraag een nieuwe pas aan en wel zo snel mogelijk!

‘Ja, maar ik kan voor u geen pas aanvragen met behoud van pincode want de pas is vervallen.’ Ik zeg: ‘oh ja, en dan gaat die collega van jou over 3 dagen vertellen dat zij dat ook niet kan en moet ik nòg langer wachten op die rotpas. Je vraagt nu maar een nieuwe aan, dan maar een nieuwe pincode... zucht.’

Dus nogmaals: waar halen de banken de arrogantie vandaan om zo met hun klanten om te gaan? Zonder klanten hebben ze niet eens bestaansrecht! En die klantenservice dames blijven maar hun ingestudeerde tekstjes opdreunen: ‘ja, ik kan het me voorstellen, heel vervelend.’ Grrrrr



Kom bij ons bankieren, want wij maken er een gezellig spelletje van
zodat je uuuuuuuren zoet zult zijn!

1 opmerking:

  1. Ja onze banken maken er een potje van. Volgende keer mag je mijn pasje wel even lenen. Frits

    BeantwoordenVerwijderen