20 april 2011

Met de Q van K


Als ondernemer is imago, uitstraling en huisstijl heel erg belangrijk. Naast een uniek bedrijf en dito betrokkenen natuurlijk. Toen ik pas startte met ondernemen, begon een van mijn netwerkrelaties mij uit een geintje Miss Q te noemen. Kort daarna werd er rond gezongen ‘als je een probleem hebt, moet je Miss Q bellen’.

In begin vond ik dat niet zo leuk, maar naarmate ik er vaker mee geconfronteerd werd, begon ik er toch de lol van in te zien. Het leek zowaar op een imago! Nu, een paar jaar later heb ik de Q wel heel ver doorgevoerd in de huisstijl en andere uitingen. Zo heet mijn eerste onderneming ‘Q 4 Me’ en heb ik de coöperaties ‘sanQalpa’ genoemd.

Tegenwoordig ben ik er zeer bedreven in om woorden met een ‘k’ in het gedachtegoed van sanQalpa te schrijven met een ‘Q’. Want, zoals men inmiddels wel weet, is de originele schrijfwijze van de naam van onze coöperatie ‘sankalpa’. En het zal geen verrassing zijn dat mijn naam inmiddels wordt afgekort tot 'Q'.

Zo is in december 2010 onze ‘Qrant’ geboren. Ik krijg zelf de rillingen van het woord ‘nieuwsbrief’, want die heeft iedereen tegenwoordig. Een samenraapsel van tekst met veel links die verwijzen naar allerhande websites. Ik ben van mening dat dit veel kleurrijker kan, vandaar dat onze Qrant maximaal uit 3 A4’tjes bestaat en vol staat met kleur, interviews, foto’s, spreuken en plaatjes waardoor het een frisse en fruitige vorm is van informatieverstrekking. Daarnaast bieden wij onze relaties een podium om zichzelf te profileren waardoor het een prachtig document wordt die, door deze te verspreiden in betrokken netwerken, een groot bereik krijgt.

In het laatste QwetterQwartier (ja, zo heet ons maandelijkse avondje dat de leden bij elkaar komen en samen eten en praten) hadden enkele leden aardig wat woorden verzameld die met een ‘Q’ konden worden geschreven in het kader van originele relatiegeschenkjes. We kwamen bijna niet meer bij van het lachen; de ideeën kwamen als paddenstoelen uit de grond!

Wij borduren lekker verder op de ingeslagen weg :-)

Wil jij ook onze tweemaandelijkse Qrant ontvangen? Stuur dan even een mailtje naar Qrant@sanQalpa.nl  We sturen hem met veel plezier toe (op aanvraag ook eerdere versies)!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten